A mai poszt leginkább azoknak kedvez majd, akik hozzám hasonlóan blogot vezetnek, esetleg szeretnének sok-sok embert elérni a közösségi oldalakon keresztül. Az utóbbi időben beszippantott a közösségi média, főleg mióta blogger/vlogger státuszban is tevékenykedem. Ennek van némi hátránya – ami a szabadidőm hasznos eltöltését illeti -, de ezt elnyomja a sok-sok előny, amire szert tehetek a használatával.
A címben is szereplő hatalom szó egyáltalán nem véletlen. Ma már tényleg uralkodó szerepe van ezeknek a weboldalaknak/alkalmazásoknak, hiszen használatukkal rengeteg lehetőség tárul elénk. Azon túl, hogy a kapcsolatépítés egyik kiváló eszköze – és most nem a társkeresésre gondolok -, rengeteg üzleti lehetőséget is hordoz magában. A mai bejegyzésünk főszereplője pedig nem más, mint a jelenlegi kedvenc közösségi oldalam, az Instagram. Személy szerint én még nem rendelkezem sok követővel, de azt hiszem ideje stratégiát váltanom és követnem a lentebb írottakat.
Bizonyára sokan rendelkeztek Instagram profillal, és tudjátok is, hogyan működik. Ugorjunk most arra a részre, amikor már regisztrált felhasználó vagy, és használod az Instagramot.
Követők
Ha sok követőt szeretnél elérni, akkor nagyon fontos figyelembe venned néhány szempontot. Tapasztalataim alapján egy Instagram profil meghatározó eleme a fotók minősége. Igyekezzünk jó minőségű képeket megosztani, amelyek megfelelő beállításból és fényviszonyokban készültek. Figyeljünk a stílusos dekorációkra és témához illő háttérre.
Szintén jó ötlet jó minőségű videókat feltölteni, ami bár maximum 15 másodperces lehet, a lényeget bele lehet sűríteni. Érdemes videószerkesztő programmal megszerkeszteni a minifilmet, felhasználva benne egy kis gyorsítást, az élményt így is át lehet adni. Tökéletes példa erre a sok-sok mini tutorial videó – pl. smink vagy haj témában -, amik manapság elárasztották az oldalt.
Használd az instagram által felkínált filtereket! Szuper hangulatú képeket kapsz a használatukkal, nagyon feldobják a fotókat. Nálam az aden és a sierra viszi a pálmát.
Hirdetések
Biztosan észrevettétek, hogy ma már különböző cégek hirdetései is elérhetővé váltak az Instagram felületén. Ezt könnyen elindíthatod akár Facebook-ról is, ha például rendelkezel facebook oldallal. Ez egy rendkívül hasznos lehetőség marketing szempontból. Így tovább reklámozhatod az oldalad, blogod, stb…
Azzal is tudjátok reklámozni az oldalatokat, ha a bemutatkozáshoz belinkelitek az oldalatok elérhetőségét. Ez lehet a blogod, a youtube csatornád vagy akár a facebook oldalad linkje is.
Follower, like, hashtag
Visszakanyarodva a követőkhöz…Ne legyél passzív! Kövess minél több embert kezdetekben, amíg megismernek, így esélyes, hogy sokan követnek majd téged is. Sokszor előfordul, hogy valaki elkezd követni, èn viszont őt nem, majd leállítja a követésem. Kell a visszaigazolás! Sokkal hamarabb fognak követni, ha te is követsz! Persze látható, hogy a már ismert emberek általában 10-20x annyi követővel rendelkeznek, mint akiket ők követnek, de ehhez el kell érni egy bizonyos “hírnevet”. Amennyiben nem csupán személyes dolgokra használod a profilod, érdemes nyíltan elérhetővé tenni, azaz beállítani, hogy bárki követhessen, a profil ne legyen zárt.
Ami a kedveléseket illeti, javaslom, hogy minél gyakrabban, minél több fotót vagy videót kedvelj. Természetesen csak olyanokat, amelyek tetszenek. Sokszor előfordul, hogy kedvelem valakinek a fotóját aki utána elkezd követni vagy szintén kedveli valamelyik posztomat.
Hashtag. Használj minél többet! Esetleg, ha valaki nem ismerné, a hashtag tulajdonképpen egy címke. Maga a szó kettőskeresztet jelent, a fotódnak pedig úgy adhatsz címkét, ha kiírsz egy kettőskeresztet majd utána a szót. Nálam pl. gyakori a #makeup hashtag. Ez azért nagyszerű lehetőség, mert az emberek címkék szerint is tudnak böngészni, rákereshetnek, vagy esetleg más valaki képénél rákattintanak és elérik az összes fotót amihez hozzá lett adva ez a címke. Nem nagyszerű? Így a világon bárki láthatja a fotód, további plusz lehetőség a követők gyűjtésére.
+1
Ma már rengeteg oldal van, ahol vásárolhatsz követőket. Instagramon is sok ilyen profil szerepel, ezeknek általában nagyon sok követőjük van, ők pedig nem követnek senkit vagy maximum 1-2 embert. A követők megvásárlása szerintem egy felesleges dolog, hiszen így valószínüleg a posztjaid követőinek nagy része nem is célközönség lesz. Arra törekszünk, hogy olyanoknak írjunk, fotózzunk, videózzunk akiket érdekel a téma , igaz? Akkor szerintem megéri a “lassú víz partot mos” taktikát követni, hiszen a kemény munka meghozza gyümölcsét.
Köszönöm, hogy elolvastátok a bejegyzést! Amennyiben tetszett, akkor iratkozzatok fel a blogra, vagy, ha már itt tartunk, követhetitek az instagram profilomat is (amin van még mit melózni:), katt :
Kommentek